- Dyrektor wyznaczyła szkolnego e-koordynatora, (którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole) oraz powołała nauczycielski zespół samokształceniowy.
E-koordynator programu: Lucja Kołaczyńska (nauczyciel informatyki / matematyki)
2. Zespół samokształceniowy w zakresie stosowania TIK w szkole w ramach rządowego programu „Aktywna tablica”:
Powołany został zespół samokształceniowy w zakresie obsługi monitorów interaktywnych i wspierania nauczycieli w wykorzystaniu tej technologii komunikacyjno – informacyjnej na zajęciach.
W skład zespołu weszli:
- Marzena Lis – logopedia, edukacja wczesnoszkolna, język polski
- Katarzyna Nagórzańska – pedagog, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta
- Elżbieta Biedrońska – język polski, muzyka, plastyka
- Anna Socha Edukacja – wczesnoszkolna, język angielski
- Mariola Szumlańska – Śliwa – pedagog specjalny, edukacja wczesnoszkolna
- Dorota Stokłosa – geografia, matematyka
Cele pracy zespołu:
- Wymiana informacji oraz dzielenie się dobrymi praktykami w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej.
- Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych na zajęciach lekcyjnych w celu podniesienia jakości pracy szkoły.
- Zwiększanie kompetencji nauczycieli oraz przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym.
- Kształcenie umiejętności umożliwiających korzystanie z nowoczesnych urządzeń.
Zadania zespołu:
- Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli z wykorzystaniem TIK
- Opracowywanie scenariuszy zajęć
- Poszukiwanie ciekawych rozwiązań edukacyjnych i propagowanie ich wśród nauczycieli – wskazywanie ciekawych rozwiązań, znajdujących się na stronach internetowych, udostępnianie linków
- Udział członków zespołu w spotkaniach w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli
- Opracowanie sprawozdania z działalności zespołu.
Działania | Sposób realizacji / monitorowania |
Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora, którego zadaniem jest koordynacja działań w zakresie stosowania TIK w szkole. | 1. Powołanie Lucji Kołaczyńskiej na szkolnego e-koordynatora. |
Przekazanie Radzie Pedagogicznej informacji na temat realizacji programu „Aktywna tablica” | 1. Zapoznanie RP z zasadami uczestnictwa w programie i korzyściami płynącymi z jego realizacji. |
„Aktywna tablica”. Stworzenie na stronie szkoły zakładki dotyczącej programu | Zakładka „Aktywna tablica”- umieszczenie informacji o realizacji programu.Zamieszczenie wypracowanych scenariuszy i materiałów z wykorzystaniem TIK.Dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem w celu upowszechniania nowych technologii. |
Uczestniczenie w szkoleniach z zastosowaniem TIK w nauczaniu. | 1. Udział zainteresowanych nauczycieli w szkoleniach dotyczącym TIK. |
Wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych, w liczbie 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki. | Wykorzystanie nowatorskich rozwiązań programowych i metodycznych podczas lekcji przez nauczycieli z wykorzystaniem TIK.Zapisywanie w dzienniku tematów z wykorzystaniem TIK |
Stworzenie międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu. | Ustalenie zasad i form współpracy z chętną szkołą. |
Udział w spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli. | Spotkanie członków międzyszkolnej sieci zespołu TIK.Opracowanie planu współpracy/działania. |
Zorganizowanie lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu | Ustalenie terminów zajęć otwartych w szkołach, wymiana doświadczeń. Uczestniczenie w obserwacji zajęć przeprowadzanych z wykorzystaniem narzędzi pozyskanych przez szkoły w ramach programu „Aktywna tablica”. Spotkanie dyskusyjne – omówienie przebiegu zajęć. |